מעורב הופס על הבוקר של יום רביעי / מנחם לס

 

1.   LOTTERY ODDS

משך הקיץ כולם דברו על LOTTERY REFORM כשפילדלפיה המשיכה לשלוח את שחקניה הטובים המבוגרים לשדות זרים בעוד היא מוכנה להפסיד כל משחק – 'טנקינג' כפי שרוב האנשים מכנים זאת , מלבדי – במטרה להצעיר את הקבוצה ולהתחיל מהיסוד, עם בסיס חדש לחלוטין. היא חשבה שהרפורמה בלוטרי תעזור  לה אפילו יותר מהשיטה הקיימת.

לרוע מזלה 13 בעלי קבוצות הצביעו נגד הרפורמה. הליגה זקוקה היתה ל-23 הצבעות בעד הרפורמה אבל קיבלה רק 17 הצבעות בעד.

עתה שהליגה מגיעה לחצייה, בואו ניתן מבט איזה קבוצות תושפענה ביותר  לטוב או לרע מכשלון הרפורמה כשכדורי הפינג-פונג ייפלו במאי לקבוע את סדר הבחירה בדראפט של 2015.

כמו שתוכלו לראות, הקבוצה היחידה שהצביעה נגד הרפורמה, ושתיזכה מכך שהרפורמה לא עברה  יותר מכולם היא…פילדלפיה…

Lottery Reform 1/20/2015כפי שרואים, 4 קבוצות זכו מאי האישור לרפורמה. אם המצב יישאר כפי שהוא היום, לניקס יש פי שניים סכויים לבחור ראשונים עכשיו ללא הרפורמה. שתי הקבוצות הגרועות ביותר (היום הניקס והוולבס) מובטחות עתה בחירה שהיא לא פחות מחמישית. עם היתה רפורמה היו להם רק 56% סכוי לבחור בין חמשת הראשונים. גם לסיקסרס יש צ'אנס קצת יותר טוב לבחור מס' 1, אבל סכוי הרבה הרבה יותר גדול לבחור בין חמשת הראשונים עכשיו, ללא הרפורמה.

כמובן שהלייקרס ההמטומטמים בחרו עבור הרפורמה, ופיניקס המטומטמים לא פחות בחרו נגד הרפורמה.

שש קבוצות שהיו זוכות אם הרפורמה היתה עוברת, בחרו עבורה (עבור הרפורמה): הסלטיקס, המג'יק, הפייסרס, הקינגס, הנאגטס, והרוקטס. הם ינסו שוב בשנה הבאה ובינתיים מנסות לשכנע את הג'אז, הפיסטונס, ההורנטס, הת'אנדר, והסאנס להצטרף אליהן באישור הרפורמה.

לסיקסרס כבר לא יהיה איכפת כי כל מה שסם הינקי רצה היהתה דחייה של שנה-שנתיים כדי שיוכל להשלים את בניית הקבוצה, והוא זכה בהן. עכשיו לא איכפת לו מה יהיה!

(את האינפורמציה לקחתי מ-SN NATION שלקחו אותה מ-ליברטי בלרס שנתנו את הסיכויים עם ובלי רפורמה,  ואת הצבעת הקבוצות לקחתי מזאק לאו (ZACH LOWE)

***********************

2.   NICK YOUNG IS INSPIRED BY KOBE….

בפעם האחרונה שקובי בריאנט היה על הפארקט, הוותיק עם 18 שנות נסיון ב-NBA עשה שיא אישי של 17 אסיסטים נגד הקאבס. ביום שני כשהלייקרס שיחקו נגד הסאנס ללא בריאנט, ניק יאנג הישווה שיא קריירה של…שלושה אסיסטים.

כשנשאל אחרי המשחק מה קרה פתאום שהוא הצליח לחלק 3 אסיסטים ניק יאנג ענה את אחד ממשפטי העונה:

"….I WAS INSPIRED BY WHAT KOBE DID"

*************************

3. "סוף-סוף מצאתי קבוצה ששחקניה מוסרים לי כדורים"

אם תחשבו על זה בצורה מסויימת, דיון ווייטרס הועבר בטרייד מקבוצה אחת עם שני סופרסטארים – לברון ואירוינג – שמעדיפים לעשות זאת בעצמם מאשר למסור לאחרים, לקבוצה שנייה עם שני סופרסטארים – דוראנט ווסטברוק – שמעדיפים לעשות זאת בעצמם מאשר למסור.

ההבדל?

דיון ווייטרס אמר הבוקר לאוקלהומה סטאר ש-"בת'אנדר הם יודעים שאני קיים, לא כמו בקליבלנד ששם הייתי יותר פאנטום מאשר שחקן. בת'אנדר לפחות יודעים שאני קיים. נותנים לי כדורים. גורמים לי להרגיש שאני תורם וחשוב לקבוצה. בקאבס נתנו לי כל הזמן הרגשה שאני מיותר ואני מפריע!"

בדקתי את הסטטיסטיקה והיא לא מאשרת את דבריו:

BEFORE JAN. 5
  • TOUCHES PER GAME: 35.6
  • MINUTES PER GAME: 23.7
  • TIME OF POSSESSION: 1.8 minutes/game
AFTER JAN. 5
  • TOUCHES PER GAME: 34
  • MINUTES PER GAME: 27.6
  • TIME OF POSSESSION: 1.7 minutes/game
אז אני לא יודע בדיוק למה הוא מתכוון, אך ברור שהוא קולע יותר, מעורב יותר, ותורם יותר. אבל האשמה אינה בדקות משחק אן=ו במספר 'נגיעות' בכדור במשחק. אולי הוא מרגיש יותר חופשי. לך תדע.

 

4. הנטס החליטו להשאיר את ברוק לופז

 

 

אחרי שהנטס בחנו כמה אופציות של טריידים הם החליטו שהטרייד הטוב ביותר עבורם הוא "NO TRADE AT ALL".

שמענו על דיל אפשרי עם אוקלהומה סיטי של לופז עבור קנדריק פרקינס וג'רמי למב. ביום חמישי הנטס היו בקשר עם שרלוט שהיה מביא להם את פרקינס והם היו שולחים את לאנס סטפנסון לנטס כחלק מהדיל עם לופז. הוא עדיין הולך לת'אנדר, וההורנטס מקבלים את למב וג'ארט.

 היו אפילו שיחות עם מיאמי על שליחת לופז לשם, אבל מיאמי לא היתה מוכנה לתת מה שברוקלין ביקשה.

למה הנטס היתה מוכנה לשלוח את לופז? כי ההתפתחות של הסנטר מייסון פלמבי מבטיחה לנטס סנטר צעיר לשנים הבאות. הבחירה מס' 23 הזאת קולע 10.3 נק' עם 7.2 ריב' ומשחק עם PER יוצא מין הכלל של 20.7

מה שהת'אנדר רוצה הוא כוח אש בנוסף לדוראנט ווסטברוק, והיתה כנראה מוכנה לאכול את חוזהו על 16.7 מיליון, ולחסוך מה שהיא יכולה על פרקינס ולמב.

הנטס לא נתנו סיבה לשינוי בתכניתם. הם רק הודיעו היום שהם "החליטו להמשיך להתקדם עם ברוק לופז בקבוצה".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
John
John
21/01/2015 7:59:55

אחלה פוסט!
לא ידעתי שהייתה הצבעה על הדראפט. אני נגד רפורמות שמתמודדות מול מקרה מסויים. טנקינג זה כמו לקבל ירושה של 200 אלף שקל ואז לקנות לוטו בכל הסכום. מצד שני בעידן שסופרסטארים מנסים לחבור אחד לשני מה נותר לשער הקבוצות לעשות? הם מפנים עוד ועוד קאפ ספייס רק כדי לבסוף להחתים שחקנים בינוניים על חוזים מוגזמים. Okc היא המודל של הטנקיונרים. אבל הצחוק הוא שהרעמים שבנו קונטנדרית מהדראפט לא עשו זאת בבחירות גבוהות. חוץ מדוראנט שהוא בחירה של פעם בדור הם בחרו את הארדן וראסל ב4 את אדמס ב12 ואת איבקה ב24. אבל מה שחשוב זה שהם נתנו לכולם לשחק ולהתחרות מהרגע הראשון כדי לבנות תרבות מנצחת.

פילי נחה את נואל שנה שלמה. למרות כל האימונים שעבר הוא הגיע לליגה שחקן בינוני ומוגבל עם חוש לא רע לחסימות וזהו. לא מאמין שיש לו את מה שדרוש בשביל יותר מזה. ג׳ואל אמביד עלה בינתיים 50 פאונדס במשקל ולא עסוק בכדורסל. יש דיווחים שהוא בורח מאימונים ועסוק במסיבות. כשאתה מגיע עם אישיות פלסטלינה בגיל צעיר למועדון שמקדש את ההפסד אז זה מה שקורה. קרטר ווילאמס שחקן נחמד אבל נותר עם אותו סט כישורים מאז תחילת עונה שעברה. דריו סאריץ נותן עונה סופר בינונית באנדלו אפס אחרי התחלה מצויינת. בקיצור הבחירות טובות אבל התרבות רעה. הטנקינג לא מוכיח את עצמו כגורם שמכריע אליפויות.

שגיא נאור
שגיא נאור
21/01/2015 9:05:38
Reply to  John

אחלה פוסט מנחם, גם אני לא ידעתי שהיתה הצבעה על רפורמה. חבל שלא עברה כי היא נשמעת טובה ומאוזנת – מנטרלת את המירוץ לתחתית שקיים היום ובכל זאת משמרת את העדיפות של הקבוצות החלשות.
ג׳ון, התאנדר לא הפכו לקונטנדרית בליגה בגלל הבחירה באדאמס אלא בגלל השלישיה הגדולה שלה בתוספת לאיבקה. כמובן שהסיכוי לבחור שלישיה כזאת שנמצאת היום בטופ 10-15 של הליגה הוא קצת פחות מאפסי ופרסטי פשוט יצא אלוף איתן אבל זה נבע מכך שהמאזן שלהם בעונות הראשונות היה חלש מאוד והם היו קבוצה מפסידה בערך כמו פילדלפיה, לא סתם אחרי דוראנט הם קיבלו עוד שתי בחירות 4 (או שאני טועה וזה הגיע דרך טרייד??). זה בעצם אחד ההבדלים בין לברון לדוראנט – לברון כבר בעונה הראשונה שלו הפך את הקבוצה למנצחת (באופן יחסי) וכמובן שהיה הרבה יותר קל לעשות את זה במזרח. בכל מקרה, לברון הגיע מוכן לליגה כבר במשחקו הראשון ולדוראנט לקח יותר זמן אבל זה שהתאנדר עברו עונות של הפסדים לא הםריע להם להפוך לקבוצה נהדרת.
העניין הוא שהבחירות של פילדלפיה כנראה לא יניבו לה שחקנים שהם בטופ של הליגה תוך 4 שנים כמו שקרה באוקלהומה. לכן, היא תמשיך לדשדש ולא באמת תהפוך לכוח משמעותי בליגה לדעתי. בגלל זה לבנות על הדראפט זה הימור גדול שמבין הקונטנדריות עבד רק לאוקלהומה, כל השאר ניבנו מטריידים. בעצם, גם סאן אנטוניו ניבנתה מבחירות דראפט אבל רק דאנקן בחירה גבוהה. גם ג״ס ופורטלנד אבל לא בגלל בחירות מאוד גבוהות.

יניב
יניב
21/01/2015 10:53:05
Reply to  John

ג'ון בגדול מאוד מסכים,רק הערה אחת להגיד שהיא לא נבנתה מבחירות גבוהות שהארדן נבחר מקום 3 ווסטברוק מקום רביעי זה לא נכון,אילו בהחלט בחירות גבוהות.
פילדלפיה אין סיכוי בעשור הקרוב להיות קבוצת כדורסל רצינית ואם כבר הזכרת לוטו אז זה מה שהם ימכרו לאוהדים שלהם בעשור הקרוב,כל עונה הם יגידו הנה מהעונה הבאה אנחנו מתחילים להיות תותחים(כמו כרטיס לוטו שאתה אומר שהנה עכשיו הוא יביר לי את המכה הגדולה) ודרך אגב בוסטון מתחילה להידמות לפילי

sixers
sixers
21/01/2015 14:12:04
Reply to  John

לא הבנתי למה התכוונת בזה שokc נתנו לכולם לשחק להקנות תרבות מנצחת ופילי לא.
הם נותנים לכולם לשחק.
דוראנט בעונת הרוקי שלו ניצח 20 משחקים
עונה אחרי הם ניצחו 23
להקנות אופי מנצח לקבוצה לוקח זמן הרצה.
אני דוקא אוהב לראות מה שקורה בפילי ידעתי אנחנו חזק בכיוון הנכון. נואל מתקדם יפה עם התקדמות העונה. בתחילת השנה היה מתייחס לכדורסל כמו לרימון י ד -ישר השליך אותו והיום הוא דורש את הכדור לפתח את משחק ההתקפה שלו ( שחקן של 13 נק 10 ריב ו3 בלוקים אשר מהווה עוגן הגנתי לקבוצה זה הכיוון של פילי עם נואל)
סאריץ נבחר לשחקן החודש ביורוליג (לא הייתי קורא לזה בינוני).
בנוסף בחירת סיבוב שני הש נה מקרי מוליך את טבלת מלך הסלים באוסטרליה.
בפילי בונים על אמביד כאלפא דוג של הקבוצה ומחכים לעונה הבאה לראות מה יהיה איתו.
נמשיך……. קובינגטון הינו מציאה . קלע מהשלוש של סביב ארבעים אחוז עם אורך ואתלטיות.
מקדניאלס וגרמי גרנט מקבלים את כל הזמן שבעולם לפתח את המשחק שלהם.
בדראפט הקרוב יש לנו שתי בחירות בסיבוב הראשון.
עד עכשיו מנינו רשימת נכסים לא מבוטלת שמהווה אחלה בסיס לבניית קבוצה .

רועי ויינברג
Admin
21/01/2015 16:11:00
Reply to  sixers

ראיתי שאמביד שוקל 300 פאונד, הוא יסיים כמו אדי קארי 2 בקצב הזה

אבל יש שם הרבה פוטנציאל, MCW, סאריץ' ונואל זה 60% מחמישייה חזקה, יחד עם שחקן כנף מהשורה הראשונה ועוד וטרן עם ניסיון והגנה אישית חזקה הם יגיעו רחוק

יונתן שגב
יונתן שגב
21/01/2015 8:14:25

אחלה פוסט לפני בית ספר…
הדיבורים של וויטרס זה פוליטיקלי קורקט אמריקאי לדעתי.
רפורמט הלוטרי חשובה, חבל שהיא נפלה.
ניק יאנג הוא אח!
הנטס לא היו צריכים בכלל להעלות אותו לטרייד, אלא אם כן קבוצה רוצה את כל החבילה (הוא ג׳ונסון ו-וויליאמס)

עדיין פה
עדיין פה
21/01/2015 12:01:12

הכי לא PC, יונתן. הבחור הצעיר מלכלך על הקבוצה הקודמת שלו וכמו שמנחם הראה, אפילו אין לו קייס. PC זה להגיד מילים ריקות כמו "תמיד אהבתי את קליבלנד אבל זה זמן בשבילי לעבור הלאה" וכו וגו

יונתן שגב
יונתן שגב
21/01/2015 15:06:31

נכון, לא פוליטיקלי קורקט, אבל כן מתחנף.
הגדרה לא נכונה…

Berch
Berch
21/01/2015 8:24:06

תודה על עידכוני הבוקר

עגל
עגל
21/01/2015 9:46:39

פוסט מעניין מאוד. תודה גם לג'וני ולשגיא על ההארות.
הטבלה של מי מרוויח ומי מפסיד מהרפורמה בדראפטי מתייחסת רק לשנה הקרובה ולכן זה שהלייקרס הצביעו עבור הרפורמה לא אומר שהם מטומטמים אלא שהם חושבים שהיא תעזור להם בטווח הארוך.
הצחיקו אותי הדברים שוויטרס אמר וההשוואה כם הסטטיסטיקה. זה כנראה מראה שהוא "מקרה ראש". מה שהפריע לו הוא שאחרי שלברון הגיע הפסיקו להתייחס אליו כמו אל הפרימדונה הראשית והוא לא קיבל מספיק פוצי מוצי.
לופז היה יכול לשדרג את אוקלהומה בצורה מאוד רצינית.
גם ה סוואגי P הזה ליצן לא קטן.

מתר
מתר
21/01/2015 12:30:45

איזה קשקשן וייטרס. ההבדל היחיד הוא שהוא מוכן לקבל את המרות של ווסטברוק ולא היה מוכן לקבל את המרות של קיירי.

John
John
21/01/2015 13:10:45

לגבי okc התכוונתי לתרבות. גם כשהפסידו התחרו ונתנו לכולם לשחק. דוראנט הגיע צעיר ורזה לליגה לכן היה חלש בהגנה. כמו וושינגטון הם נתנו לילדים להשתפשף יחד ואז הוסיפו להם חלקים ותיקים. פילי בבעייה כי אם הם בוחרים בין 3 הראשונים הם צריכים להחליט בין גבוהים או רכז שכבר יש להם.

מנחם לס
מנחם לס
21/01/2015 15:05:02

אני חושב שווויטרס אמר מה שאמר כי הוא קולע הרבה יותר טוב אז נידמה לו שזה בגלל יותר נגיעות ויותר שיתוף.
תודה לג'ון (ולכולם) על הארות והערות חשובות!

אפלטון
אפלטון
21/01/2015 15:15:23

מנחם תודה, אבל הדבר הכי מעניין בספורט האמריקאי ביומיים האחרונים זה סיפור הכדורים של הפאטריוטס והבליצ'ק.
תמיד וויתרו להבליצ'ק על כל מה שעשה ועכשיו שנייה לפני הסופרבול- האם אתה חושב שהליגה תעשה משהו?

יונתן שגב
יונתן שגב
21/01/2015 15:18:44
Reply to  אפלטון

משהו היא בטוח תעשה, אבל השאלה כמה גדול זה יהיה. הוא כבר חטף פעם חצי מיליון $ קנס לא?
אני לא מאמין שיעשו משהו מעבר לקנס כספי…

מנחם לס
מנחם לס
21/01/2015 18:07:10
Reply to  אפלטון

אפילו אם זה נכון, השופטים נוגעים בכדור כל חצי דקה. אז מה? אם באמת 'הוצא' אוויר, איך הם לא מרגישים כשהם אוחזים בו ומוסרים אותו חזרה לקוורטרבק או למי שלא יהיה?
עגל כתב על זה פוסט שייכנס.

יונתן שגב
יונתן שגב
21/01/2015 18:43:49
Reply to  מנחם לס

נכון!
וגם בטח הכדורים עברו כמה בדיקות